I N F O R M A C J A
Gmina Podedwórze informuje, że będzie realizowała w 2012 roku zadanie p.n. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z posesji osób fizycznych.” W ramach tego zadania Gmina może sfinansować transport i utylizację wyrobów azbestowych a także ich zdjęcie. Warunki uczestnictwa w zadaniu są następujące:
1. Właściciel nieruchomości musi posiadać:
a/ zgłoszenie wykonania robót zmiany pokrycia dachowego, złożone do Starostwa
Powiatowego( kopia zgłoszenia potwierdzona za zgodność z oryginałem)
b/ fakturę za zdjęcie wyrobu azbestowego (kopia), jeśli wyrób już został zdjęty,
d/ wniosek o udzielenie dofinansowania na pokrycie kosztów związanych usuwaniem
wyrobów zawierających azbest z posesji położonych na terenie gminy Podedwórze
w roku 2012.
2. Gmina organizuje przetarg i wybiera wykonawcę, który zdejmie pokrycie azbestowe oraz
wykona jego odbiór i utylizację lub tylko odbiór i utylizację, jeśli wyrób został już zdjęty.
Właściciel nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów.
3. Jeśli eternit jest już zdjęty właściciel nieruchomości musi przedłożyć kopie faktury za
jego zdjęcie.
U w a g a :
a/ Zgodnie z obowiązującymi przepisami honorowane będą tylko faktury firm posiadające decyzje o zatwierdzeniu programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydane przez Marszałka Województwa Lubelskiego.
b/ Jeśli eternit jest już zdjęty przez uprawnioną firmę to Gmina w takim przypadku nie zwraca kosztów jego demontażu, natomiast eternit będzie odebrany i przekazany do utylizacji na koszt Gminy (oczywiście jeśli dana osoba zostanie zakwalifikowana po uprzednim złożeniu w/w dokumentów).
4. Zadanie musi być zakończone do końca września 2012r.
Wnioski o usunięcie wyrobów zawierających azbest w ramach w/w programu przyjmuje oraz bliższych informacji na dany temat udziela Słyszko Antonina pokój Nr 8 w Urzędzie Gminy Podedwórze tel. 83 3795185 .