Zaproszenie na XXXII Sesję Rady Gminy Podedwórze
Zgodnie z art. 20 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.) zwołuję na 08 września 2023 r. XXXII sesję VIII kadencji Rady Gminy Podedwórze. Sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Podedwórzu. Rozpoczęcie sesji – godz. 1000.
Proponowany porządek:
- Otwarcie.
- Sprawy organizacyjne:
- stwierdzenie quorum,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja Wójta nt. pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę napisu na pomniku.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym
do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie Gminy Podedwórze. - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Podedwórze uczestniczących w działaniach ratowniczych akcjach ratowniczych, szkoleniach, ćwiczeniach i wykonujących inne zadania.
- Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Podedwórze.
- Sprawy bieżące. Wnioski końcowe.
- Zamknięcie obrad.
NABÓR WNIOSKÓW DO PROGRAMU ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - EDYCJA 2024
Gmina Podedwórze informuje, że informuje, iż w dniu 16.08.2023 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Rozporządzenie nr 18 Wojewody Lubelskiego z dnia 23 sierpnia 2023 r. dot. zwalczania ASF
ROZPORZĄDZENIE NR 18 WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie zwalczania afrykańskiego pomoru świń u świń na terenie powiatów radzyńskiego, parczewskiego i lubartowskiego
WYŁOŻENIE DO WGLĄDU LISTY OSÓB UPRAWNIONYCH DO GŁOSOWANIAW WYBORACH DO LUBELSKIEJ IZBY ROLNICZEJ W 2023 ROKU
Od dnia 25 sierpnia 2023 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r. zostanie wyłożony do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy Podedwórze spis członków izby rolniczej uprawnionych do głosowania w wyborach do Lubelskiej Izby Rolniczej w 2023 roku.
Spis zostanie wyłożony w pok. nr 4 – podatki (tel. do kontaktu 83 37 95 185).
Osoby uprawnione do głosowania w wyborach, mogą sprawdzić czy zostały umieszczone w spisie wyborców w godzinach pracy Urzędu tj. od godz. 7:30 do godz. 15:30 (poniedziałek, środa, czwartek, piątek) oraz we wtorek od godz. 8:00 do godz. 16:00. Zgodnie z art. 28 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o izbach rolniczych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 183) i § 11 ust. 1 uchwały Nr 1/2023 Krajowej Rady Izb Rolniczych z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych informuję, że w dniu 25 sierpnia 2023 r. zostaje wyłożony do wglądu spis członków izby rolniczej uprawnionych do udziału w głosowaniu w wyborach do walnych zgromadzeń izb rolniczych, które odbędą się w dniu 24 września 2023 r.
Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach powszechnego samorządu rolniczego mają: podatnicy podatku rolnego, podatnicy podatku dochodowego z działów specjalnych produkcji rolnej oraz członkowie rolniczych spółdzielni produkcyjnych posiadający w nich wkłady gruntowe.
Szczegółowe informacje dotyczące wyborów do izb rolniczych 2023 r. dostępne są na stronie internetowej https://www.lir.lublin.pl/o-nas/wybory-2023