"Sadza płonie. Czad zabija. Żyj."
Drodzy Państwo!
Międzywojewódzki Cech Kominiarzy jest organizatorem czwartej edycji Kampanii Społecznej "Sadza płonie. Czad zabija. Żyj." pod Honorowym Patronatem Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego i Związku Rzemiosła Polskiego. Uruchomienie Kampanii motywowane jest troską o bezpieczeństwo użytkowników budynków w związku z eksploatacją urządzeń grzewczych, przewodów kominowych i wentylacji. Cech współpracuje z instytucjami władzy publicznej oraz organizacjami technicznymi społecznymi działającymi dla ochrony ludności i bezpieczeństwa publicznego w zakresie eliminacji niebezpieczeństwa zaczadzeń i pożarów powstałych od urządzeń ogrzewczych i kominowych oraz wybuchów gazu.
Międzynarodowy Cech Kominiarzy nadzoruje i rekomenduje kominiarzy, będących jej członkami, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości co do osoby oferującej usługi kominiarskie służą pomocą w sprawdzeniu jej wiarygodności czy dana osoba posiada dyplom potwierdzający kwalifikacje kominiarskie, czeladnicze lub mistrzowskie.
W załączeniu Komunikaty oraz plakat dotyczący akcji.
Nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych
Informujemy, iż wydłużony zostaje termin składania propozycji przedsięwzięć/projektów rewitalizacyjnych do dnia 30 września 2023 roku.
Przypominamy, że trwa kolejny etap prac nad przygotowaniem nowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030. Dokument ten stanowi ważny element w działaniach zmierzających do pozyskiwania funduszy na działania związane z rewitalizacją naszej gminy.
„Rewitalizacja" wbrew powszechnemu rozumieniu, nie oznacza jedynie remontu. Remonty budynków, modernizacja chodników i ulic to jedynie część składowe rewitalizacji. Celem rewitalizacji jest pobudzenie/uruchomienie mechanizmów rozwojowych, które sprawią, że po zakończeniu interwencji, obszar będzie się nadal rozwijał. Poprawa przestrzeni musi iść w parze z polepszeniem warunków życia, co zapewniają szerokie działania społeczne, edukacyjne, kulturalne i ekonomiczne podejmowane w tym długim procesie, sukces którego zależy od zaangażowania wszystkich interesariuszy rewitalizacji w tym mieszkańców, przedsiębiorców, instytucji i organizacji pozarządowych.
Nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych pozwala mieszkańcom
w sposób rzeczywisty wpływać na działania, jakie podjęte zostaną w Gminie Podedwórze w kolejnych latach. Aby zgłosić propozycję projektu lub przedsięwzięcia do realizacji w Gminnym Programie Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030 należy wypełnić wzór formularza, który dostępny będzie w formie elektronicznej lub papierowej.
Sposób zgłaszania propozycji:
- drogą korespondencyjną na adres: Urząd Gminy Podedwórze, Podedwórze 44 21-222 Podedwórze, w przypadku formularzy przesłanych za pośrednictwem operatora pocztowego decydującą jest data wpływu korespondencji do Urzędu Gminy Podedwórze
- osobiście w Urzędzie Gminy Podedwórze, Podedwórze 44 21-222 Podedwórze pokój nr 3 (parter)
- drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wypełnione formularze papierowe oraz elektronicznie należy dostarczyć
w terminie do 30.09.2023r
Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030.
Zapraszamy do zgłaszania propozycji.
DOWÓZ DO LOKALU WYBORCZEGO
Informujemy, że według znowelizowanego Kodeksu Wyborczego w dniu wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2023, zarządzonych na dzień 15 października 2023 roku, przysługuje wyborcom prawo bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego.
Zgodnie z nowymi przepisami, wyborca ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, oraz wyborca, który najpóźniej w dniu głosownia kończy 60 lat, mają prawo do bezpłatnego transportu z miejsca zamieszkania do lokalu wyborczego właściwego dla obwodu głosowania.
Zamiar skorzystania z tego uprawnienia należy zgłosić Wójtowi Gminy Podedwórze do dnia 2 października 2023 roku.
Szczegółowe informacje na ten temat oraz wzory wniosków zostały opublikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod linkiem:
https://ugpodedworze.bip.lubelskie.pl/index.php?id=494&action=details&document_id=1926510
OGŁOSZENIE O STYPENDIUM SZKOLNYM O CHARAKTERZE SOCJALNYM
Urząd Gminy Podedwórze informuje, iż nabór na przyznanie stypendium szkolnego - świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym na rok szkolny 2023/2024 ruszył od 1 września 2023 r.
Uczeń może otrzymać stypendium szkolne – świadczenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym jeżeli:
- Zamieszkuje Gminę Podedwórze.
- Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być wyższa niż kwota 600,00 zł netto/os. w rodzinie w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Stypendium szkolne przysługuje:
- Uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.
- Wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne przyznaje się na wniosek:
- Rodziców albo pełnoletniego ucznia.
- Dyrektora szkoły, kolegium pracowników służb społecznych lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego.
Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego wraz z załącznikami należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu w terminie od 1 września 2023 r. do 15 września 2023 r., a w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych, w terminie od 1 września 2023 r. do 15 października 2023 r. W przypadku uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno – wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego – do dnia 15 lutego danego roku szkolnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu, pok. 12, tel. 833795037
Zaproszenie na XXXII Sesję Rady Gminy Podedwórze
Zgodnie z art. 20 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.) zwołuję na 08 września 2023 r. XXXII sesję VIII kadencji Rady Gminy Podedwórze. Sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Podedwórzu. Rozpoczęcie sesji – godz. 1000.
Proponowany porządek:
- Otwarcie.
- Sprawy organizacyjne:
- stwierdzenie quorum,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja Wójta nt. pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę napisu na pomniku.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym
do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie Gminy Podedwórze. - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Podedwórze uczestniczących w działaniach ratowniczych akcjach ratowniczych, szkoleniach, ćwiczeniach i wykonujących inne zadania.
- Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Podedwórze.
- Sprawy bieżące. Wnioski końcowe.
- Zamknięcie obrad.
NABÓR WNIOSKÓW DO PROGRAMU ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - EDYCJA 2024
Gmina Podedwórze informuje, że informuje, iż w dniu 16.08.2023 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Rozporządzenie nr 18 Wojewody Lubelskiego z dnia 23 sierpnia 2023 r. dot. zwalczania ASF
ROZPORZĄDZENIE NR 18 WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie zwalczania afrykańskiego pomoru świń u świń na terenie powiatów radzyńskiego, parczewskiego i lubartowskiego