Bezpieczne żniwa
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie zwraca się z apelem do rolników: „ABY NIE NARAŻAĆ SIEBIE I SWOICH BLISKICH TRZEBA STOSOWAĆ ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY ORAZ ZACHOWAĆ NIEZBĘDNĄ PRZEZORNOŚĆ I OSTROŻNOŚĆ”
Wierzymy, że przytoczenie przepisów obowiązujących w rolnictwie pozwoli na prawidłowe podejmowanie decyzji w składowaniu płodów rolnych, a także pomoże odpowiednio zabezpieczyć Państwa dorobek niejednokrotnie całego życia.
Okres wakacyjny dla jednych jest chwilą wytchnienia od codziennego zabiegania, dla innych jest okresem wytężonej pracy. Jednak okres ten w strażackich statystykach zapisany jest wzmożoną ilością interwencji. Zdecydowana większość przyczyn tragicznych wypadków drogowych, czy pożarów leży po stronie człowieka. Tylko od nas zależy na ile nasze zachowanie jest odpowiedzialne, tak więc przedstawiamy zasady bezpiecznego prowadzenia prac i składowania płodów rolnych.
Maszyny i urządzenia pracujące po kilkanaście godzin dziennie wymagają codziennych zabiegów konserwacyjnych. Wszystkie części mechaniczne pracujące w ruchu muszą być sprawne, systematycznie smarowane i sprawdzane. Zatarte łożyska są bardzo częstą przyczyną pożarów kombajnów czy pras do słomy a w konsekwencji pożarów zboża na pniu, ściernisk, słomy i lasów.
Kolejną zasadą jaką należy przestrzegać jest zapewnienie podręcznego sprzętu gaśniczego do prowadzenia ewentualnych działań gaśniczych, oraz w razie potrzeby w sprzęt służący do wykonywania pasów ograniczających rozprzestrzenianie się pożaru. Szczególnej rozwagi w tym okresie wymaga używanie ognia otwartego. Całkowicie zabronione jest palenie tytoniu przy obsłudze sprzętu, maszyn i pojazdów podczas zbioru palnych płodów rolnych oraz ich transporcie. W czasie naprawy maszyn z użyciem spawarek czy palników należy dozorować miejsce prowadzenia prac przez kilka godzin po ich zakończeniu.
OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY PODEDWÓRZE o podaniu do publicznej wiadomości informacji o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla dokumentu „Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Podedwórze na lata 2023-2030”
OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY PODEDWÓRZE
o podaniu do publicznej wiadomości informacji o odstąpieniu od przeprowadzenia
strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla dokumentu „Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Podedwórze na lata 2023-2030”
Na podstawie art. 48 ust. 7 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
informuję
o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla dokumentu „Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Podedwórze na lata 2023-2030”
Konsultacje społeczne
Wójt Gminy Łomazy działając w oparciu o art. 6 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 poz. 324 tj. z późn. zm.) oraz Uchwały nr XXII/159/17 Rady Gminy Łomazy z dnia 31.05.2017 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Łomazy (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2017 r. poz. 3085) informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Listy projektów realizujących cele strategiczne Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Zielawy na lata 2023 – 2030.
Projekt Strategii i Listy projektów obejmuje: Gminę Jabłoń, Gminę Łomazy, Gminę Milanów, Gminę Podedwórze, Gminę Rossosz, Gminę Sosnówka i Gminę Wisznice.
Konsultacje prowadzone są w celu przedstawienia projektu dokumentu Listy projektów interesariuszom (mieszkańcom, sąsiednim gminom i ich związkom oraz lokalnym partnerom społecznym i gospodarczym) oraz umożliwienia złożenia uwag dotyczących projektu dokumentu Listy.
TRANSMISJA III SESJI RADY GMINY PODEDWÓRZE
Transmisja dostępna na stronie: https://podedworze.posiedzenia.pl
Rozpoczęcie o godzinie 13:00
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 62 - od godz. 14:00 dnia 19.06.2024 do godz. 24:00 dnia 19.06.2024
Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 30 mm do 40 mm, oraz porywy wiatru do 90 km/h, lokalnie do 110 km/h. Miejscami grad.
Kontrola umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków
W związku z wejściem w życie zmian w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022r., poz. 2519) (art. 6 ust. 5aa) Gminy do dnia 8 sierpnia 2024 mają obowiązek przeprowadzić kontrole wszystkich nieruchomości niepodłączonych do kanalizacji, pod względem posiadania umowy i dowodów opróżniania zbiornika bezodpływowego lub z przydomowej oczyszczalni ścieków.
Kontrolę taką Urząd Gminy ma obowiązek przeprowadzić na każdej nieruchomości co najmniej raz na dwa lata.
Zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.), kto nie wykonuje ww. obowiązków oraz utrudnia przeprowadzenia kontroli podlega karze grzywny 500,00 zł -5000,00 zł .
Zakres kontroli będzie obejmował w szczególności:
- sprawdzenie posiadania umów zawartych na opróżnianie zbiorników bezodpływowych
z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - oraz częstotliwość ich opróżniania, na podstawie okazanych rachunków lub faktur.
Przypomnienie o obowiązku składania oświadczeń przez beneficjentów, którzy otrzymali sprzęt komputerowy w ramach wsparcia Granty PPGR
Zgodnie z procedurą monitorowania utrzymania efektów projektu grantowego „Cyfrowa gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” osoby, z którymi zostały podpisane Umowy darowizny i został przekazany sprzęt komputerowy, zobowiązane są do składania przez dwa lata w okresach co 6 miesięcy (od daty zakończenia projektu) oświadczeń zgodnie z poniżej załączonym wzorem.
Przypominamy, że oświadczenie składa rodzic (lub pełnoletni uczeń), na którego była zawarta umowa.
W przypadku osiągnięcia pełnoletności przez ucznia od czasu podpisania umowy z rodzicem, oświadczenie nadal podpisuje rodzic.
Oświadczenia o posiadaniu otrzymanego sprzętu w ramach programu, należy dostarczyć do pokoju nr 3 Urzędu Gminy w Podedwórzu w godzinach pracy urzędu w okresie 01.06.2024r. – do 30.06.2024r.
Poniżej zamieszczamy do pobrania wzór oświadczenia.
Rozliczenie projektu zostało zatwierdzone przez Grantodawcę 7 czerwca 2023 r.
W związku z tym oświadczenia należy składać w terminach:
I termin w okresie 12.12.2023r. – 31.12.2023r.
II termin w okresie 01.06.2024r. – 30.06.2024r.
III termin w okresie 01.12.2024r. – 31.12.2024r.
IV termin w okresie 01.06.2025r. – 30.06.2025r.
"Sprzedaż drzew na pniu"
OGŁOSZENIE
Gmina Podedwórze, Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze
woj. lubelskie, pow. parczewski, gm. Podedwórze
www. gmina-podedworze.pl, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ogłasza pisemny przetarg ofertowy na:
,,Sprzedaż drzew na pniu’’
- Przedmiotem przetargu jest sprzedaż 25 szt. drzew ,,na pniu’’ na działkach o nr 795, obręb Podedwórze, gmina Podedwórze, stanowiącej własność gminy Podedwórze (załącznik nr 1 – wykaz drzew przeznaczonych do wycinki). Kupujący zobowiązuję się dokonać wycinki drzew własnym kosztem, staraniem oraz uporządkować teren tj. uprzątnąć gałęzie.
- Cena wywoławcza wynosi 1.000,00 zł netto (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100).
- Sprzedający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Dokumenty przetargowe można odebrać nieodpłatnie w siedzibie Sprzedającego lub na stronie internatowej Sprzedającego.
- Uprawniony do kontaktów z oferentami – Małgorzata Żukowska, tel. 83 379 52 27, w godz. 800-1500.
- Oferty należy składać w siedzibie Sprzedającego lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..Termin składania ofert upływa dnia 27 czerwca 2024r. o godzinie 1000.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 czerwca 2024r. o godzinie 1015 w siedzibie Sprzedającego.
- W przetargu mogą wziąć udział osoby prowadzące działalność gospodarczą jak i osoby fizyczne.
- Termin wykonania umowy ustala się do dnia 30 marca 2025 roku, z tym, że wycinka drzew zgodnie z decyzją administracyjną do dnia 28 lutego 2025r. a uprzątnięcie terenu do dnia 30 marca 2025r.
- Okres związania ofertą wynosi 30 dni.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.