TRANSMISJA III SESJI RADY GMINY PODEDWÓRZE
Transmisja dostępna na stronie: https://podedworze.posiedzenia.pl
Rozpoczęcie o godzinie 13:00
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 62 - od godz. 14:00 dnia 19.06.2024 do godz. 24:00 dnia 19.06.2024
Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 30 mm do 40 mm, oraz porywy wiatru do 90 km/h, lokalnie do 110 km/h. Miejscami grad.
Kontrola umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków
W związku z wejściem w życie zmian w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022r., poz. 2519) (art. 6 ust. 5aa) Gminy do dnia 8 sierpnia 2024 mają obowiązek przeprowadzić kontrole wszystkich nieruchomości niepodłączonych do kanalizacji, pod względem posiadania umowy i dowodów opróżniania zbiornika bezodpływowego lub z przydomowej oczyszczalni ścieków.
Kontrolę taką Urząd Gminy ma obowiązek przeprowadzić na każdej nieruchomości co najmniej raz na dwa lata.
Zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.), kto nie wykonuje ww. obowiązków oraz utrudnia przeprowadzenia kontroli podlega karze grzywny 500,00 zł -5000,00 zł .
Zakres kontroli będzie obejmował w szczególności:
- sprawdzenie posiadania umów zawartych na opróżnianie zbiorników bezodpływowych
z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - oraz częstotliwość ich opróżniania, na podstawie okazanych rachunków lub faktur.
Przypomnienie o obowiązku składania oświadczeń przez beneficjentów, którzy otrzymali sprzęt komputerowy w ramach wsparcia Granty PPGR
Zgodnie z procedurą monitorowania utrzymania efektów projektu grantowego „Cyfrowa gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” osoby, z którymi zostały podpisane Umowy darowizny i został przekazany sprzęt komputerowy, zobowiązane są do składania przez dwa lata w okresach co 6 miesięcy (od daty zakończenia projektu) oświadczeń zgodnie z poniżej załączonym wzorem.
Przypominamy, że oświadczenie składa rodzic (lub pełnoletni uczeń), na którego była zawarta umowa.
W przypadku osiągnięcia pełnoletności przez ucznia od czasu podpisania umowy z rodzicem, oświadczenie nadal podpisuje rodzic.
Oświadczenia o posiadaniu otrzymanego sprzętu w ramach programu, należy dostarczyć do pokoju nr 3 Urzędu Gminy w Podedwórzu w godzinach pracy urzędu w okresie 01.06.2024r. – do 30.06.2024r.
Poniżej zamieszczamy do pobrania wzór oświadczenia.
Rozliczenie projektu zostało zatwierdzone przez Grantodawcę 7 czerwca 2023 r.
W związku z tym oświadczenia należy składać w terminach:
I termin w okresie 12.12.2023r. – 31.12.2023r.
II termin w okresie 01.06.2024r. – 30.06.2024r.
III termin w okresie 01.12.2024r. – 31.12.2024r.
IV termin w okresie 01.06.2025r. – 30.06.2025r.
"Sprzedaż drzew na pniu"
OGŁOSZENIE
Gmina Podedwórze, Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze
woj. lubelskie, pow. parczewski, gm. Podedwórze
www. gmina-podedworze.pl, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ogłasza pisemny przetarg ofertowy na:
,,Sprzedaż drzew na pniu’’
- Przedmiotem przetargu jest sprzedaż 25 szt. drzew ,,na pniu’’ na działkach o nr 795, obręb Podedwórze, gmina Podedwórze, stanowiącej własność gminy Podedwórze (załącznik nr 1 – wykaz drzew przeznaczonych do wycinki). Kupujący zobowiązuję się dokonać wycinki drzew własnym kosztem, staraniem oraz uporządkować teren tj. uprzątnąć gałęzie.
- Cena wywoławcza wynosi 1.000,00 zł netto (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100).
- Sprzedający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Dokumenty przetargowe można odebrać nieodpłatnie w siedzibie Sprzedającego lub na stronie internatowej Sprzedającego.
- Uprawniony do kontaktów z oferentami – Małgorzata Żukowska, tel. 83 379 52 27, w godz. 800-1500.
- Oferty należy składać w siedzibie Sprzedającego lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..Termin składania ofert upływa dnia 27 czerwca 2024r. o godzinie 1000.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 czerwca 2024r. o godzinie 1015 w siedzibie Sprzedającego.
- W przetargu mogą wziąć udział osoby prowadzące działalność gospodarczą jak i osoby fizyczne.
- Termin wykonania umowy ustala się do dnia 30 marca 2025 roku, z tym, że wycinka drzew zgodnie z decyzją administracyjną do dnia 28 lutego 2025r. a uprzątnięcie terenu do dnia 30 marca 2025r.
- Okres związania ofertą wynosi 30 dni.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
Spotkanie dotyczące aktualnej sytuacji epizootycznej na terenie powiatu parczewskiego oraz zagadnienia związane z wystąpieniem pierwszego ogniska ASF
Konsultacje społeczne projektu Listy projektów realizujących cele strategiczne Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Zielawy na lata 2023 – 2030.
W związku ze zmianą Listy projektów realizujących cele strategiczne Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Zielawy na lata 2023 – 2030 przeprowadzane są konsultacje społeczne, których liderem jest Gmina Łomazy.
Projekt Listy projektów obejmuje: Gminę Jabłoń, Gminę Łomazy, Gminę Milanów, Gminę Podedwórze, Gminę Rossosz, Gminę Sosnówka i Gminę Wisznice.
Konsultacje prowadzone są w celu przedstawienia projektu dokumentu Listy projektów interesariuszom (mieszkańcom, sąsiednim gminom i ich związkom oraz lokalnym partnerom społecznym i gospodarczym) oraz umożliwienia złożenia uwag dotyczących projektu dokumentu Listy.
Informacje o konsultacjach
- Konsultacje społeczne przeprowadzone będą od dnia 22 czerwca 2024 r. do dnia 5 lipca 2024 r.
- Wszyscy zainteresowani, w terminie określonym powyżej, mogą zapoznać się z projektami dokumentów podlegających konsultacjom społecznym.
- Dokumenty podlegające konsultacjom społecznym dostępne są na niniejszej stronie internetowej oraz są wyłożone do wglądu w Urzędzie Gminy Łomazy, Plac Jagielloński 27, 21-532 Łomazy, pok. nr 21
- Każdy ma prawo składania uwag w terminie określonym powyżej.
- Uwagi należy składać wyłącznie na formularzach konsultacyjnych umieszczonych na niniejszej stronie internetowej:
- drogą elektroniczną, przesyłając odpowiedni formularz na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pisemnie, przesyłając odpowiedni formularz na adres pocztowy: Urząd Gminy Łomazy, Plac Jagielloński 27, 21-532 Łomazy.
- ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Gminy Łomazy, Plac Jagielloński 27, 21-532 Łomazy, pok. nr 21, tel. 83 341 70 69 (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu).
- Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Łomazy.
- Uwagi zgłoszone po dniu 5 lipca 2024 r. zostaną pozostawione bez rozpatrzenia. W przypadku uwag składanych pocztą tradycyjną decyduje data stempla pocztowego.
https://ugpodedworze.bip.lubelskie.pl/index.php?id=398&action=details&document_id=2036423