Konkurs na palmę i pisankę wielkanocną
Gminna Biblioteka Publiczna w Podedwórzu ogłasza konkurs na palmę
i pisankę wielkanocną. Mogą w nim wziąć udział dzieci, młodzież oraz dorośli, mieszkający na terenie gminy Podedwórze.
CELE KONKURSU:
1. Popularyzacja regionalnej twórczości związanej z tematyką Świąt Wielkanocnych.
2. Ocalenie od zapomnienia typowych form twórczości ludowej i powrót do tradycji związanych z okresem wielkanocnym.
3. Poszerzenie wiedzy wśród dzieci i młodzieży na temat polskich tradycji oraz tradycyjnych technik wyrobu, materiałów, znaczenia palm i pisanek w kulturze ludowej.
4. Aktywizacja mieszkańców gminy Podedwórze w kierunku uprawiania sztuki ludowej.
KATEGORIE KONKURSOWE:
1. Pisanka wielkanocna wykonana techniką tradycyjną, np. przy użyciu techniki batiku (pisane woskiem), techniką wydrapywania w kategorii indywidualnej.
2. Pisanka wielkanocna wykonana techniką współczesną w kategorii indywidualnej.
3. Palma tradycyjna w kategorii indywidualnej.
W każdej kategorii konkursowej prace rozpatrzone będą w dwóch grupach wiekowych:
- dzieci i młodzież szkolna (szkoła podstawowa, gimnazjalna i ponadgimnazjalna)
- dorośli.
WARUNKI UCZESTNICTWA:
1. Udział w konkursie jest dobrowolny.
2. Konkurs skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym oraz osób dorosłych, twórców indywidualnych z gminy Podedwórze.
3. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną palmę lub/i jedną pisankę (kilka pisanek).
4. Warunkiem udziału w konkursie jest dostarczenie do dnia 21 marca 2017 roku prawidłowo wypełnionej karty zgłoszenia pocztą lub osobiście na adres:
Gminna Biblioteka Publiczna w Podedwórzu
Podedwórze 48/4
21-222 Podedwórze
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgłoszone do konkursu prace należy dostarczyć do dnia 28 marca 2017 roku do godziny 16:00
(do Gminnej Biblioteki Publicznej w Podedwórzu).
Prace muszą być opatrzone opisem zawierającym:
- Imię i nazwisko
- Adres zamieszkania uczestnika
- Kategoria konkursowa
- Grupa wiekowa
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:
1. Oceny prac dokona powołana przez Organizatora Komisja Konkursowa, która przyzna nagrody rzeczowe i dyplomy pamiątkowe.
2. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 2 kwietnia 2017 roku w świetlicy wiejskiej w Podedwórzu podczas Wieczornicy upamiętniającej Świętego Jana Pawła II.
3. Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
APEL do hodowców drobiu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównego Lekarza Weterynarii
Szanowni Państwo!
Wirus wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), podtypu H5N8 – nie jest groźny dla
ludzi, ale jest bardzo szkodliwy dla gospodarki i niebezpieczny dla Waszych gospodarstw.
Główną przyczyną rozprzestrzeniania się wirusa grypy ptaków H5N8 są zarażone dzikie
ptaki. Niestety przyczyną bywa też człowiek i dlatego przypominamy o podstawowych
zasadach postępowania.
Należy bezwzględne przestrzegać zasady bioasekuracji:
̵ zabezpieczyć paszę przed dostępem zwierząt dzikich;
̵ nie karmić drobiu na zewnątrz budynków, w których drób jest utrzymywany;
̵ nie poić drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników,
do których dostęp mają dzikie ptaki;
̵ stosować w gospodarstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie
z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem;
̵ stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków, w których
utrzymywany jest drób;
̵ przetrzymywać drób w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach bez możliwości
swobodnego poruszania się po otwartym wybiegu.
Przypominamy też, że za brak stosowania zasad bioasekuracji będą nakładane kary
administracyjne.
Projekt Warsztaty taneczne - Taniec łagodzi obyczaje
Lokalna Grupa Działania „Jagiellońska Przystań” realizuje projekt pn. „Warsztaty taneczne - Taniec łagodzi obyczaje który jest dofinansowany ze środków Fundacji BGK im. J.K. Steczkowskiego w ramach programu „Na dobry początek”.
Projektu ma na celu integrację wielopokoleniową dzieci oraz ich rodziców i dziadków podczas wspólnego występu, gier i zabaw z muzyką i tańcem oraz poprzez tworzenie wspólnego plakatu inspirowanego muzyką. Uczestnicy projektu mają nabyć umiejętności z zakresu tańca oraz rytmiki, zwiększyć umiejętności koordynacji ruchów, panowania nad własnym ciałem, zwiększenie ich aktywności fizycznej poprzez udział w zajęciach.
Czas trwania projektu: 01.02.2017 – 30.06.2017.
Projekt obejmie wsparciem 60 uczniów w wieku 3-8 lat oraz rodziców i dziadków z 3 placówek oświatowych z obszaru funkcjonowania LGD „Jagiellońska Przystań”.
- Szkoła Podstawowa im. Amelii hr. Łubieńskiej w Kolanie,
- Zespół Placówek Oświatowych w Jabłoniu,
- Zespół Placówek Oświatowych w Podedwórzu.
W ramach Projektu będą realizowane działania: zajęcia taneczne, zajęcia z rytmiki, zajęcia warsztatowe z tańca dla rodziców i dziadków, spotkanie z psychologiem.
Na zakończenie projektu w każdej ze szkół zostanie zorganizowana impreza integracyjna „Dzień Rodziny”.
.
Rekrutacja uczestników projektu „Pracuję u siebie”
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny informuje, że w dniach od 17 do 28 lutego
2017 r. prowadzona będzie rekrutacja uczestników projektu „Pracuję u
siebie”. Projekt zakłada udzielenie między innymi wsparcia finansowego
(dotacji inwestycyjnej w kwocie 23 000 zł oraz wsparcia pomostowego w
kwocie 8 400 zł) na rozpoczęcie prowadzenia pozarolniczej działalności
gospodarczej.
Dostosowania sieci szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli
XIX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci i Młodzieży 2017
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej - Szef Obrony Cywilnej Kraju ogłasza:
XIX edycję Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego
dla Dzieci i Młodzieży 2017
pod hasłem
„25 lat PSP – Profesjonalni, Sprawni, Pomocni”.
Głównym zadaniem konkursu jest przedstawienie profesjonalnej formacji jaką jest Państwowa Straż Pożarna. Poprzez sztukę, mającą za zadanie zwrócenie uwagi na ważne zjawiska i sytuacje mogące zdarzyć się w codziennym życiu oraz uwrażliwić odbiorców i twórców na prawidłowe postępowanie w sytuacjach zagrożenia życia, promowana jest wiedza o szeroko rozumianym bezpieczeństwie. Ważne są przemyślenia autorów i skojarzenia powiązane ze służbą drugiemu człowiekowi, realizowaną przez funkcjonariuszki i funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej. Celem konkursu jest także ukazanie strażaków-ratowników w szerokim spektrum działań ratowniczo-gaśniczych.
Terminy poszczególnych etapów:
1. powiatowe (starostwa powiatowe) – do 31 marca 2017 r. szkoły przesyłają prace
plastyczne podzielone na poszczególne kategorie;
2. wojewódzkie (WBiZK UW) – do 10 maja 2017 r. z powiatów do WBiZK UW
wysłanych zostanie maksymalnie po 5 prac z każdej z czterech kategorii;
3. centralne – WBiZK UW przesyłają po 5 prac finałowych z każdej z czterech grup do 7 czerwca
2017 r. (wraz z załączonymi protokołami z prac komisji szczebla wojewódzkiego) na adres:
Komenda Główna PSP, Wydział Informacji i Promocji,
Podchorążych 38, 00-463 Warszawa,
z dopiskiem „Konkurs plastyczny”
4. posiedzenie Centralnej Komisji Konkursowej (KG PSP) – 19 czerwca 2017 r.
Więcej informacji: <<<LINK>>>