Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2021
W 2021 r. w Gminie Podedwórze rozpoczęto realizację programu finansowanego z FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO pn.”Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2021”. Wsparciem asystenta objęto osobę niepełnosprawną posiadającą orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności. Czas realizacji programu obejmuje okres od 01 lipca 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Łączna kwota przekazanych środków w 2021 r. wyniesie 63 189,00 zł, z czego 61 950,00 zł to koszt realizacji usługi asystenta zaś 1239,00 zł to koszt obsługi Programu.
Prosimy o wypełnienie ankiety on-line
Kiermasz Wielkanocny w Gminie Podedwórze
W dniach ostatni weekend przed Wielkanocą Koło Gospodyń Wiejskich w Antopolu zorganizowało kiermasz świąteczny. Na placu przed kościołem parafialnym w Podedwórzu można było nabyć świąteczne dekoracje i piękne rękodzieło wykonane przez utalentowane gospodynie z Antopola: Bernardynę Szepel, Danutę Hornicką, Teresę Mackiewicz, Renatę Wójcik, Agnieszkę Chilimoniuk, Jolantę Paśnik oraz Barbarę Kisiel. Dochód ze sprzedaży palm wielkanocnych, koszyczków i pisanek zostanie przeznaczony na dalsze zagospodarowanie i poprawę estetyki miejscowości. W ramach pozyskanych dotychczas grantów mieszkańcy wykonali wiatę rekreacyjną, boisko oraz plac zabaw dla dzieci. W dalszej kolejności planowane są nasadzenia drzew i kwiatów, budowa budynku gospodarczego oraz rewitalizacja parku dworskiego w Antopolu.
„Lubelskie samorządy bez barier dostępne dla wszystkich”
W dniu 25 marca 2021 r. Gmina Podedwórze zawarła umowę z przedsiębiorstwem Euro Innowacje sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (beneficjentem) i jest uczestnikiem projektu pt: „Lubelskie samorządy bez barier dostępne dla wszystkich” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 – Priorytet II „Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”; Działanie 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne”. Projekt adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego z województwa lubelskiego. Celem przedsięwzięcia jest podniesienie poziomu przygotowania JST do zapewnienia dostępności urzędów administracji publicznej dla osób z niepełnosprawnościami poprzez wdrożenie wniosków i rekomendacji dotyczących dostosowania procedur obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami, a także podniesienie kompetencji pracowników samorządowych poprzez organizację szkoleń z zakresu stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Przewidywany okres zakończenia realizacji projektu to 31 październik 2021 r.
INFORMACJA O OGRANICZENIACH W DZIAŁALNOŚCI URZĘDU
Zapraszamy do zapoznania się z treścią Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego nt. organizacji pracy urzędów:
https://www.gov.pl/web/premier/komunikat-rzadowego-zespolu-zarzadzania-kryzysowego
W związku z wprowadzeniem nowych ograniczeń i obostrzeń od dnia 27 marca 2021r. apelujemy o ograniczenie wizyt osobistych w Urzędzie Gminy. W sprawach pilnych, wymagających bezpośredniej obsługi, prosimy o uprzedni kontakt telefoniczny:
83 379 50 11 – sekretariat
83 379 51 85 – podatki, gospodarka gruntami, planowanie przestrzenne, ochrona środowiska
83 379 50 38 – USC, ewidencja ludności, meldunki
83 379 50 37 - GOPS
Dyżury Leśniczego zawieszone
Mając na względzie obecnie panującą sytuację związaną ze stanem zagrożenia epidemicznego na obszarze Polski oraz zachowując stosowne środki ostrożności Starosta Parczewski postanowił zawiesić do odwołania dyżury leśniczego lasów niepaństwowych w gminach na terenie powiatu. W sprawach pilnych proszę o indywidualny kontakt z Tadeuszem Haponiukiem podinspektorem ds. nadzoru nad lasami niepaństwowymi, gospodarki leśnej i ochrony przyrody w Wydziale Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Parczewie 502 930 456 lub 83 355 15 99
INFORMACJA – Świadczenie 500+ w 2021 r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu
informuje, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego „500+”
na kolejny okres zasiłkowy 2021/2022 należy składać:
od 1 lutego 2021 r. – tylko drogą elektroniczną
(za pośrednictwem portalu Emp@tia – empatia.mpips.gov.pl, bankowość elektroniczną, oraz Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS).
-
od 1 kwietnia 2021 r. – drogą papierową i drogą elektroniczną
(za pośrednictwem Poczty Polskiej lub wrzucić do skrzynki na korespondencję, umieszczonej przy wejściu do Urzędu Gminy Podedwórze).