Nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych
Informujemy, iż wydłużony zostaje termin składania propozycji przedsięwzięć/projektów rewitalizacyjnych do dnia 30 września 2023 roku.
Przypominamy, że trwa kolejny etap prac nad przygotowaniem nowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030. Dokument ten stanowi ważny element w działaniach zmierzających do pozyskiwania funduszy na działania związane z rewitalizacją naszej gminy.
„Rewitalizacja" wbrew powszechnemu rozumieniu, nie oznacza jedynie remontu. Remonty budynków, modernizacja chodników i ulic to jedynie część składowe rewitalizacji. Celem rewitalizacji jest pobudzenie/uruchomienie mechanizmów rozwojowych, które sprawią, że po zakończeniu interwencji, obszar będzie się nadal rozwijał. Poprawa przestrzeni musi iść w parze z polepszeniem warunków życia, co zapewniają szerokie działania społeczne, edukacyjne, kulturalne i ekonomiczne podejmowane w tym długim procesie, sukces którego zależy od zaangażowania wszystkich interesariuszy rewitalizacji w tym mieszkańców, przedsiębiorców, instytucji i organizacji pozarządowych.
Nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych pozwala mieszkańcom
w sposób rzeczywisty wpływać na działania, jakie podjęte zostaną w Gminie Podedwórze w kolejnych latach. Aby zgłosić propozycję projektu lub przedsięwzięcia do realizacji w Gminnym Programie Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030 należy wypełnić wzór formularza, który dostępny będzie w formie elektronicznej lub papierowej.
Sposób zgłaszania propozycji:
- drogą korespondencyjną na adres: Urząd Gminy Podedwórze, Podedwórze 44 21-222 Podedwórze, w przypadku formularzy przesłanych za pośrednictwem operatora pocztowego decydującą jest data wpływu korespondencji do Urzędu Gminy Podedwórze
- osobiście w Urzędzie Gminy Podedwórze, Podedwórze 44 21-222 Podedwórze pokój nr 3 (parter)
- drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wypełnione formularze papierowe oraz elektronicznie należy dostarczyć
w terminie do 30.09.2023r
Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Podedwórze na lata 2023-2030.
Zapraszamy do zgłaszania propozycji.
DOWÓZ DO LOKALU WYBORCZEGO
Informujemy, że według znowelizowanego Kodeksu Wyborczego w dniu wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2023, zarządzonych na dzień 15 października 2023 roku, przysługuje wyborcom prawo bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego.
Zgodnie z nowymi przepisami, wyborca ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, oraz wyborca, który najpóźniej w dniu głosownia kończy 60 lat, mają prawo do bezpłatnego transportu z miejsca zamieszkania do lokalu wyborczego właściwego dla obwodu głosowania.
Zamiar skorzystania z tego uprawnienia należy zgłosić Wójtowi Gminy Podedwórze do dnia 2 października 2023 roku.
Szczegółowe informacje na ten temat oraz wzory wniosków zostały opublikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod linkiem:
https://ugpodedworze.bip.lubelskie.pl/index.php?id=494&action=details&document_id=1926510
OGŁOSZENIE O STYPENDIUM SZKOLNYM O CHARAKTERZE SOCJALNYM
Urząd Gminy Podedwórze informuje, iż nabór na przyznanie stypendium szkolnego - świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym na rok szkolny 2023/2024 ruszył od 1 września 2023 r.
Uczeń może otrzymać stypendium szkolne – świadczenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym jeżeli:
- Zamieszkuje Gminę Podedwórze.
- Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być wyższa niż kwota 600,00 zł netto/os. w rodzinie w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Stypendium szkolne przysługuje:
- Uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.
- Wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne przyznaje się na wniosek:
- Rodziców albo pełnoletniego ucznia.
- Dyrektora szkoły, kolegium pracowników służb społecznych lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego.
Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego wraz z załącznikami należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu w terminie od 1 września 2023 r. do 15 września 2023 r., a w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych, w terminie od 1 września 2023 r. do 15 października 2023 r. W przypadku uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno – wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego – do dnia 15 lutego danego roku szkolnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu, pok. 12, tel. 833795037
Zaproszenie na XXXII Sesję Rady Gminy Podedwórze
Zgodnie z art. 20 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.) zwołuję na 08 września 2023 r. XXXII sesję VIII kadencji Rady Gminy Podedwórze. Sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Podedwórzu. Rozpoczęcie sesji – godz. 1000.
Proponowany porządek:
- Otwarcie.
- Sprawy organizacyjne:
- stwierdzenie quorum,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja Wójta nt. pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę napisu na pomniku.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym
do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie Gminy Podedwórze. - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Podedwórze uczestniczących w działaniach ratowniczych akcjach ratowniczych, szkoleniach, ćwiczeniach i wykonujących inne zadania.
- Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Podedwórze.
- Sprawy bieżące. Wnioski końcowe.
- Zamknięcie obrad.
NABÓR WNIOSKÓW DO PROGRAMU ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - EDYCJA 2024
Gmina Podedwórze informuje, że informuje, iż w dniu 16.08.2023 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Rozporządzenie nr 18 Wojewody Lubelskiego z dnia 23 sierpnia 2023 r. dot. zwalczania ASF
ROZPORZĄDZENIE NR 18 WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie zwalczania afrykańskiego pomoru świń u świń na terenie powiatów radzyńskiego, parczewskiego i lubartowskiego
WYŁOŻENIE DO WGLĄDU LISTY OSÓB UPRAWNIONYCH DO GŁOSOWANIAW WYBORACH DO LUBELSKIEJ IZBY ROLNICZEJ W 2023 ROKU
Od dnia 25 sierpnia 2023 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r. zostanie wyłożony do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy Podedwórze spis członków izby rolniczej uprawnionych do głosowania w wyborach do Lubelskiej Izby Rolniczej w 2023 roku.
Spis zostanie wyłożony w pok. nr 4 – podatki (tel. do kontaktu 83 37 95 185).
Osoby uprawnione do głosowania w wyborach, mogą sprawdzić czy zostały umieszczone w spisie wyborców w godzinach pracy Urzędu tj. od godz. 7:30 do godz. 15:30 (poniedziałek, środa, czwartek, piątek) oraz we wtorek od godz. 8:00 do godz. 16:00. Zgodnie z art. 28 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o izbach rolniczych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 183) i § 11 ust. 1 uchwały Nr 1/2023 Krajowej Rady Izb Rolniczych z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych informuję, że w dniu 25 sierpnia 2023 r. zostaje wyłożony do wglądu spis członków izby rolniczej uprawnionych do udziału w głosowaniu w wyborach do walnych zgromadzeń izb rolniczych, które odbędą się w dniu 24 września 2023 r.
Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach powszechnego samorządu rolniczego mają: podatnicy podatku rolnego, podatnicy podatku dochodowego z działów specjalnych produkcji rolnej oraz członkowie rolniczych spółdzielni produkcyjnych posiadający w nich wkłady gruntowe.
Szczegółowe informacje dotyczące wyborów do izb rolniczych 2023 r. dostępne są na stronie internetowej https://www.lir.lublin.pl/o-nas/wybory-2023