Ogłoszenie o naborze
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań
21-200 Parczew, ul, Warszawska 24
W dniach 14 – 27 października 2009 roku przeprowadzono nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Jagiellońska Przystań”.
Wpłynęło 7 aplikacji, z których 6 spełniało wymogi formalne. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej w dniu 29 października 2009r. 3 - osobowa Komisja (Prezes, Z-ca prezesa i członek zarządu LGD) dokonała jednogłośnego wyboru na: Księgowego LGD i stanowisko Specjalisty ds. Operacji. Nie dokonano wyboru na stanowisko Kierownika LGD z powodu wad formalnych dokumentacji aplikacyjnej.
Z przebiegu naboru sporządzono protokół, a kandydaci do pracy w Biurze LGD o wynikach naboru zostali poinformowani telefonicznie.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań
21-200 Parczew, ul, Warszawska 24, tel. 501 376 009
ogłasza II nabór na stanowisko Kierownika Biura LGD
Pracownikiem Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań może być osoba, która:
1. jest obywatelem polskim
2. posiada niezbędne kwalifikacje do pracy na określonym stanowisku
3. nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie
4. posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych
5. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
Wymagania konieczne i pożądane:
Stanowisko Kierownik Biura LGD
Wymagane kwalifikacje i doświadczenia zawodowe:
Wykształcenie wyższe;
Staż pracy minimum 2 lata;
Doświadczenie w kierowaniu zespołem;
Znajomość problematyki realizacji projektów ze środków UE w szczególności w zakresie operacji realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 (PROW);
Umiejętność obsługi komputera w zakresie: edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, programów do prezentacji, internetu;
Praktyczna znajomość problematyki rozwoju obszarów wiejskich na obszarze działania LGD;
Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych.
Pożądane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
Wykształcenie wyższe o profilu ekonomicznym, prawniczym lub technicznym;
Doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji projektów na terenach wiejskich;
Doświadczenie w aplikowaniu o dofinansowanie projektów;
Komunikatywność, rzetelność, systematyczność, dyspozycyjność i zdolności interpersonalne;
Prawo jazdy kat. B
Warunki zatrudnienia – umowa o pracę – pełny etat.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1. Życiorys,
2. List motywacyjny,
3. Dokumenty lub kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, doświadczenie i umiejętności,
4. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. Oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciw niemu postępowanie karne.
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zmianami).
Dokumenty aplikacyjne należy składać w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie (21-200 Parczew, ul.Warszawska 24, I piętro.) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 listopada 2009r. osobiście lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpłynięcia dokumentów) w zaklejonych i opisanych kopertach z podaniem stanowiska pracy i adresu kandydata aplikującego wraz z telefonem (wyklucza się przesyłanie ofert drogą elektroniczną).
Aplikacje niekompletne lub niedostarczone w terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej (na podstawie oceny złożonych dokumentów) zostaną poinformowane o jej terminie telefonicznie. Dopuszcza się dodatkowo przeprowadzenie wśród kandydatów testów kwalifikacyjnych oceniających wiedzę i kompetencję z zakresu działania LGD.
Informacja o wyniku rekrutacji zostanie umieszczona na stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego członków LGD niezwłocznie po przeprowadzonym naborze.
Prezes LGD „Jagiellońska Przystań” Janusz Tryniecki
Opis stanowiska pracy LGD Jagiellońska Przystań
Kierownik Biura LGD etatowy pracownik biura, odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie LGD, do którego kompetencji należą:
-
realizacja zadań określonych przez Zarząd,
prowadzenie bieżących spraw Stowarzyszenia,
gromadzenie i udostępnianie informacji i dokumentacji z zakresu działalności Stowarzyszenia,
prowadzenie działalności wydawniczej,
wydawanie wewnętrznych materiałów informacyjnych i problemowych,
ogólne poradnictwo prawne, finansowe, organizacyjne i inne w oparciu o własny bank danych oraz zamawiane ekspertyzy i opinie specjalistyczne,
poradnictwo i szkolenia dla beneficjentów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) w szczególności w zakresie dotyczących osi 4. Leader (możliwości pozyskania dofinansowania, przygotowania, realizacji i rozliczenia wniosków),
przygotowanie kart operacji i referowanie operacji w trakcie posiedzeń Rady LGD
promocja LGD „Jagiellońska Przystań” i działań prowadzonych przez LGD w ramach PROW oraz innych programów, w realizację których zaangażuje się LGD,
przygotowywanie materiałów na Walne Zebranie Członków, posiedzenie Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia,
opracowywanie projektów zmian w Regulaminie Biura,
obsługa Walnego Zebrania Członków, Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej,
sporządzanie protokołów z Walnego Zebrania Członków,
prowadzenie dokumentacji Walnego Zebrania Członków, Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej,
sporządzanie odpisów uchwał Walnego Zebrania Członków i wydawanie ich uprawnionym organom,
prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
opracowywanie planów pracy, budżetu oraz sprawozdań merytorycznych i finansowych,
prowadzenie korespondencji,
udział w różnego rodzaju naradach, sympozjach, szkoleniach, konferencjach, wystawach, targach i innych uroczystościach związanych z działalnością Stowarzyszenia,
utrzymywanie stałego kontaktu z członkami wspierającymi i honorowymi,
prowadzenie spraw kadrowych i dokumentacji Stowarzyszenia,
Informacja dot. przyznania zasiłku celowego - powódź 2009r
Podedwórze 2009-10-14
INFORMACJA
dotycząca przyznania zasiłku celowego w związku z powodzią w 2009r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu informuje,
że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 października 2009r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu pomocy dla rodzin rolniczych, w których gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź w 2009 roku (Dz. U. z 2009r. Nr 167, poz. 1319), możliwe jest ubieganie się o przyznanie zasiłku celowego dla rolników:
500 zł -gospodarstwo rolne o powierzchni do 5 ha użytków rolnych,
1000 zł – gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 5 ha użytków rolnych.
O pomoc w ramach programu mogą ubiegać się rolnicy, producenci rolni lub rodziny rolnicze, w których gospodarstwach rolnych szkody spowodowane przez powódź, oszacowane przez komisje wynoszą średnio powyżej 30% w gospodarstwie rolnym:
w rozumieniu przepisów o podatku rolnym, a także
w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Wniosek o zasiłek celowy w związku z powodzią w 2009r. należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu w terminie
do 30 października 2009r. (wnioski są do pobrania w biurze GOPS, a także u sołtysów).
Nowy okres zasiłkowy - Informacje
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu informuje, iż: - nowy okres zasiłkowy 2009/2010 dla osób ubiegających się o świadczenia rodzinne rozpocznie się z dniem 1 listopada 2009r.- wnioski na nowy okres zasiłkowy należy składać od 1 września 2009r. do 31 października 2009r. w siedzibie GOPS, Podedwórze 44 pokój nr 3 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.00
- informujemy również, że w/w świadczenia będą przyznawane na podstawie dochodów osiągniętych przez członków rodziny w roku 2008
W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny: (083) 379 50 37
WYRÓZNIENIE DLA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna po raz siódmy ogłosiła konkurs na „Najlepszy produkt turystyczny województwa lubelskiego 2009„ w związku z czym nasza Gmina w terminie do 30 lipca zgłosiła produkt turystyczny pod nazwą „Edukacja regionalna i przyrodnicza w Krainie Rumianku”.$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;W dniu 7 września 2009r w Trybunale Koronnym w Lublinie zostały ogłoszone wyniki tego konkursu, a zgłoszony przez nas produkt otrzymał wyróżnienie. Wyróżnienie odebrali Wójt Gminy Krzysztof Chilczuk i Sekretarz Gminy Jolanta Burzec. Tym samym znaleźliśmy się w gronie bardzo zacnych instytucji i organizacji, które zgłaszały swoje produkty.
Jest to kolejna nagroda w tej dziedzinie, co potwierdza tylko nasze dobre kierunki działań, a mianowicie wykorzystanie bogactwa kulturowego i przyrodniczego gminy Podedwórze do stworzenia kompleksowego produktu turystycznego opartego o turystykę aktywną, ekoturystykę, turystykę edukacyjną i dziedzictwo kulturowe tej części Polesia Lubelskiego.
Należy poza innymi kierunkami działań w tej właśnie dziedzinie upatrywać dalszego rozwoju naszej gminy.
Uroczystego wręczenia nagród i dyplomów dokonała Kapituła oceniające zgłoszone produkty, której przewodniczył Piotr Franaszek Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, a jednocześnie pełniący obowiązki Dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;Organizatorem produktu jest Stowarzyszenie na rzecz aktywizacji mieszkańców Polesia Lubelskiego, które przygotowało kartę zgłoszenia.
VI Dożynki Powiatu Parczewskiego Podedwórze2009
30 września o godzinie 10:30 spod Urzędu Gminy w Podedwórzu do kościoła p.w. podwyższenia Krzyża Świętego wyruszył korowód dożynkowy prowadzony przez Orkiestrę Młodzieżową z Parczewa, za którą szły poczty sztandarowe, bryczką jechali starostowie dożynek w osobach Pani Halina Mazuryk z Rusił i Pan Sebastian Dzyr z Gęsi, władze samorządowe powiatu i województwa delegacje poszczególnych gmin wraz z wieńcami dożynkowymi.Mszę świętą odprawili Księdz Kanonik Jan Filipiuk i Księdz Prałat Andrzej Biernat. Korowód pięknie udekorowanymi przez mieszkańców Podedwórza ulicami wyruszył na plac przy Zespole Placówek Oświatowych w Podedwórzu, na którym to placu odbyły się dalsze uroczystości. Dożynki otworzyli i przywitali zaproszonych gości Starosta Powiatu Parczewskiego Waldemar Wezgraj oraz Wójt Gminy Podedwórze Krzysztof Chilczuk. Głos zabrali Posłowie na Sejm Tadeusz Sławecki, i Tomasz Dudziński Zastępca Dyrektora Wydziału Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie Jarosław Haleniuk, Wśród zaproszonych osób gościliśmy przedstawicieli Powiatu Lubomelskiego z Ukrainy oraz Wójtów z gmin na Białorusi, z Gminy Liczi Andrzej Oskirko z żoną i z Gminy Tomaszówka Igor Marczuk z żoną. Rozstrzygnięty został konkurs na wieniec dożynkowy.
Na dożynkach można było podziwiać stoiska poszczególnych gmin, instytucji związanych z obsługą rolnictwa, przedsiębiorców.
Dla dzieci atrakcjami były różnego typu zjeżdżalnie, przejażdżki kładami. Po części oficjalnej rozpoczęła się część artystyczna w której wystąpiły zespoły ludowe z powiatu parczewskiego, grupa cyrkowa „Mali wytrwali z Zaliszcza”, oraz dał koncert Narodowy Chór imienia Chlebcewicza z Tomaszówki na Białorusi.
O godzinie 19 rozpoczęła się zabawa która trwała do godziny 200, atrakcją której była Biesiada egzotyczna wykonana prze zespół „Hakuna Matata’, następnie wystąpił zespół DEXTER oraz VIVAT. Zapraszamy do galerii znajdujących się tutaj i tutaj.
Najładniejszy ogródek 2009
Wynikiz konkursu na „Najładniejszy ogródek 2009r.” w Gminie Podedwórze.
Komisja powołana przez Wójta Gminy Podedwórze dokonała oceny zgłoszonych ogródków do konkursu.
Oceniano: pomysłowość, oryginalność, estetykę, dobór roślin, kompozycję barw, otoczenie, urządzenie części wypoczynkowej.
- w kategorii najładniejszy ogródek:
I miejsce Barbara i Tadeusz Kisiel z Antopola (prezentacja zdjęć podczas VI Dożynek Powiatu Parczewskiego)
II miejsce Maria Sakowicz z Hołowna
III miejsce Henryka Cicha z Antopola
IV miejsce Janina Bartosiewicz z Hołowna
- w kategorii najładniejszy balkon:
I miejsce Barbara i Zygmunt Kisiel z Antopola
II miejsce Urszula Banaszczuk z Podedwórza
III miejsce Teresa Kulawiec z Opola
Wszystkich zwycięzców konkursu nagrodzono dyplomem i skromną nagrodą rzeczową.
Zapraszamy do galerii zdjęć.
Uroczystość Poświęcenia i otwarcia parkingu
Uroczystość Poświęcenia i otwarcia parkingu w Podedwórzu odbyła się 23 sierpnia 2009 r.Uroczystość Poświęcenia i otwarcia parkingu wybudowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 z działania Odnowa i rozwój wsi, jako operacja „Budowa Parkingu w miejscowości Podedwórze dla zagospodarowania przestrzeni publicznej”.
Uroczyste otwarcie rozpoczęto Mszą Świętą w Kościele pw. Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny, którą odprawił Ks. Kanonik Jan Liwak, w intencji inwestycji gminnych i parafialnych, a następnie poświęcił parking.
Uroczystość odbyła się w obecności:
1. Wicemarszałka województwa lubelskiego Sławomira Sosnowskiego,
2. Starosty powiatu parczewskiego Waldemara Wezgraja,
3. Wójta gminy Podedwórze Krzysztofa Chilczuka
4. Radnych Rady Gminy Podedwórze z przewodniczącym Arturem Becherem,
5. Mieszkańców miejscowości Podedwórze i gminy Podedwórze,
Chlubną dla naszej gminy informację podał marszałek Sławomir Sosnowski. Powiedział, iż parking jest pierwszą w województwie lubelskim otwartą inwestycją z obecnego okresu programowania PROW 2007-2013 w działaniu Odnowa i rozwój wsi.
Przy tej okazji oficjalnie ogłoszono, że Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Opolu rozpoczyna inwestycję z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 z działania Odnowa i rozwój wsi, jako operacja „Odnowa zabytkowego zespołu kościelnego wraz z zagospodarowaniem otaczającej go przestrzeni”.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tej uroczystości w naszej galerii.
KCh