,Przyjazne przedszkole w gminie Podedwórze’’
Projekt POKL.09.01.01-06-035/09-00 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, beneficjent - Gmina Podedwórze, realizowany od dnia 01.09.2009r. przez Zespół Placówek Oświatowych w Podedwórzu Przedszkole Samorządowe.
Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Działanie 9.1Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.
Celem projektu „Przyjazne przedszkole w gminie Podedwórze” jest poprawa jakości oferty przedszkola w Podedwórzu i zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych w grupie dzieci pochodzących z terenów wiejskich oraz zwiększenie stopnia świadomości społecznej o znaczeniu edukacji przedszkolnej.
Grupę docelową projektu stanowi 53 dzieci w wieku 3-6 lat.
Wartość projektu wynosi 860.974,00zł, w tym:
- 15.600,00zł – wkład własny z budżetu gminy,
- 845.374,00zł – środki pochodzące z Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
{phocagallery view=category|categoryid=49||limitstart=0|limitcount=8|fontcolor=#B88A00| detail=0|displayname=0|displaydetail=0|displaydownload=0|}Informacja o zakończeniu projektu
Wójt Gminy Podedwórze jako Lider projektu informuje, że w dniu 12 listopada 2009r. o godz. 1400 w zajeździe „Szeleścianka” w Szeleście gmina Rossosz odbędzie się konferencja podsumowująca realizację projektu „Budowa dróg gminnych wchodzących w skład obszaru turystycznego Dolina Zielawy” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa V:Transport, Działanie 5.2 Lokalny Układ Transportowy.
Otwarcie dróg wybudowanych w obszarze turystycznym „Dolina Zielawy” odbędzie się na drodze „Zabaszta” w miejscowości Rossosz.
Przedmiotem projektu była realizacja wspólnego działania pięciu gmin (Jabłoń, Podedwórze, Rossosz, Sosnówka i Wisznice), wynikiem czego nastąpiła poprawa infrastruktury drogowej w okolicach miejsc atrakcyjnych turystycznie. Realizacja tego zadania poległa głównie na budowie i przebudowie wybranych odcinków dróg gminnych o łącznej długości 12 307 m, położonych na obszarze leżącym wzdłuż planowanej trasy turystycznej w obszarze turystycznym „Dolina Zielawy”. Trasa ta łączy wszystkie atrakcyjne miejsca pięciu gmin znajdujących się na terenie „Doliny Zielawy”
Całkowite wydatki kawalifikowalne projektu wynoszą 9 513 598,82 PLN w tym:
1) dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej w kwocie : 8 086 558,99 PLN co stanowi 85% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu;
2) wkład Własny Beneficjenta w wysokości 1427 039,83 PLN co stanowi 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych Projektu
Wójt Gminy Podedwórze
Krzysztof Chilczuk
Czysta energia w Dolinie Zielawy
Wizyta w Tomaszówce na Białorusi
Poszerzając współpracę Republika Białoruś w dniu 14 października Wójt Gminy Krzysztof Chilczuk i Sekretarz Jolanta Burzec wraz z Wójtem gminy Sosnówka Krzysztofem Bruczukiem i Wójtem gminy Wisznice Piotrem Draganem odwiedziliśmy Gminę Tomaszówka. Tego dnia obchodzono święto Wioski Tomaszówka. Obchody te zaczynają się odpustem w cerkwi i festynem w Domu Kultury. Uczestniczyliśmy w tych uroczystościach zapoznając się z kulturą Białorusi i włodarzami powiatu Brzeskiego oraz wójtem wraz z pracownikami gminy Tomaszówka i gmin sąsiednich.
{phocagallery view=category|categoryid=47|fontcolor=#B88A00| detail=0|displayname=0|displaydetail=0|displaydownload=0|}
Ogłoszenie o naborze
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań
21-200 Parczew, ul, Warszawska 24
W dniach 14 – 27 października 2009 roku przeprowadzono nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Jagiellońska Przystań”.
Wpłynęło 7 aplikacji, z których 6 spełniało wymogi formalne. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej w dniu 29 października 2009r. 3 - osobowa Komisja (Prezes, Z-ca prezesa i członek zarządu LGD) dokonała jednogłośnego wyboru na: Księgowego LGD i stanowisko Specjalisty ds. Operacji. Nie dokonano wyboru na stanowisko Kierownika LGD z powodu wad formalnych dokumentacji aplikacyjnej.
Z przebiegu naboru sporządzono protokół, a kandydaci do pracy w Biurze LGD o wynikach naboru zostali poinformowani telefonicznie.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań
21-200 Parczew, ul, Warszawska 24, tel. 501 376 009
ogłasza II nabór na stanowisko Kierownika Biura LGD
Pracownikiem Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Jagiellońska Przystań może być osoba, która:
1. jest obywatelem polskim
2. posiada niezbędne kwalifikacje do pracy na określonym stanowisku
3. nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie
4. posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych
5. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
Wymagania konieczne i pożądane:
Stanowisko Kierownik Biura LGD
Wymagane kwalifikacje i doświadczenia zawodowe:
Wykształcenie wyższe;
Staż pracy minimum 2 lata;
Doświadczenie w kierowaniu zespołem;
Znajomość problematyki realizacji projektów ze środków UE w szczególności w zakresie operacji realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 (PROW);
Umiejętność obsługi komputera w zakresie: edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, programów do prezentacji, internetu;
Praktyczna znajomość problematyki rozwoju obszarów wiejskich na obszarze działania LGD;
Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych.
Pożądane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
Wykształcenie wyższe o profilu ekonomicznym, prawniczym lub technicznym;
Doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji projektów na terenach wiejskich;
Doświadczenie w aplikowaniu o dofinansowanie projektów;
Komunikatywność, rzetelność, systematyczność, dyspozycyjność i zdolności interpersonalne;
Prawo jazdy kat. B
Warunki zatrudnienia – umowa o pracę – pełny etat.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1. Życiorys,
2. List motywacyjny,
3. Dokumenty lub kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, doświadczenie i umiejętności,
4. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. Oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciw niemu postępowanie karne.
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zmianami).
Dokumenty aplikacyjne należy składać w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie (21-200 Parczew, ul.Warszawska 24, I piętro.) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 listopada 2009r. osobiście lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpłynięcia dokumentów) w zaklejonych i opisanych kopertach z podaniem stanowiska pracy i adresu kandydata aplikującego wraz z telefonem (wyklucza się przesyłanie ofert drogą elektroniczną).
Aplikacje niekompletne lub niedostarczone w terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej (na podstawie oceny złożonych dokumentów) zostaną poinformowane o jej terminie telefonicznie. Dopuszcza się dodatkowo przeprowadzenie wśród kandydatów testów kwalifikacyjnych oceniających wiedzę i kompetencję z zakresu działania LGD.
Informacja o wyniku rekrutacji zostanie umieszczona na stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego członków LGD niezwłocznie po przeprowadzonym naborze.
Prezes LGD „Jagiellońska Przystań” Janusz Tryniecki
Opis stanowiska pracy LGD Jagiellońska Przystań
Kierownik Biura LGD etatowy pracownik biura, odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie LGD, do którego kompetencji należą:
-
realizacja zadań określonych przez Zarząd,
prowadzenie bieżących spraw Stowarzyszenia,
gromadzenie i udostępnianie informacji i dokumentacji z zakresu działalności Stowarzyszenia,
prowadzenie działalności wydawniczej,
wydawanie wewnętrznych materiałów informacyjnych i problemowych,
ogólne poradnictwo prawne, finansowe, organizacyjne i inne w oparciu o własny bank danych oraz zamawiane ekspertyzy i opinie specjalistyczne,
poradnictwo i szkolenia dla beneficjentów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) w szczególności w zakresie dotyczących osi 4. Leader (możliwości pozyskania dofinansowania, przygotowania, realizacji i rozliczenia wniosków),
przygotowanie kart operacji i referowanie operacji w trakcie posiedzeń Rady LGD
promocja LGD „Jagiellońska Przystań” i działań prowadzonych przez LGD w ramach PROW oraz innych programów, w realizację których zaangażuje się LGD,
przygotowywanie materiałów na Walne Zebranie Członków, posiedzenie Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia,
opracowywanie projektów zmian w Regulaminie Biura,
obsługa Walnego Zebrania Członków, Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej,
sporządzanie protokołów z Walnego Zebrania Członków,
prowadzenie dokumentacji Walnego Zebrania Członków, Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej,
sporządzanie odpisów uchwał Walnego Zebrania Członków i wydawanie ich uprawnionym organom,
prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
opracowywanie planów pracy, budżetu oraz sprawozdań merytorycznych i finansowych,
prowadzenie korespondencji,
udział w różnego rodzaju naradach, sympozjach, szkoleniach, konferencjach, wystawach, targach i innych uroczystościach związanych z działalnością Stowarzyszenia,
utrzymywanie stałego kontaktu z członkami wspierającymi i honorowymi,
prowadzenie spraw kadrowych i dokumentacji Stowarzyszenia,
Informacja dot. przyznania zasiłku celowego - powódź 2009r
Podedwórze 2009-10-14
INFORMACJA
dotycząca przyznania zasiłku celowego w związku z powodzią w 2009r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu informuje,
że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 października 2009r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu pomocy dla rodzin rolniczych, w których gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź w 2009 roku (Dz. U. z 2009r. Nr 167, poz. 1319), możliwe jest ubieganie się o przyznanie zasiłku celowego dla rolników:
500 zł -gospodarstwo rolne o powierzchni do 5 ha użytków rolnych,
1000 zł – gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 5 ha użytków rolnych.
O pomoc w ramach programu mogą ubiegać się rolnicy, producenci rolni lub rodziny rolnicze, w których gospodarstwach rolnych szkody spowodowane przez powódź, oszacowane przez komisje wynoszą średnio powyżej 30% w gospodarstwie rolnym:
w rozumieniu przepisów o podatku rolnym, a także
w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Wniosek o zasiłek celowy w związku z powodzią w 2009r. należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Podedwórzu w terminie
do 30 października 2009r. (wnioski są do pobrania w biurze GOPS, a także u sołtysów).
Nowy okres zasiłkowy - Informacje
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu informuje, iż: - nowy okres zasiłkowy 2009/2010 dla osób ubiegających się o świadczenia rodzinne rozpocznie się z dniem 1 listopada 2009r.- wnioski na nowy okres zasiłkowy należy składać od 1 września 2009r. do 31 października 2009r. w siedzibie GOPS, Podedwórze 44 pokój nr 3 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.00
- informujemy również, że w/w świadczenia będą przyznawane na podstawie dochodów osiągniętych przez członków rodziny w roku 2008
W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny: (083) 379 50 37
WYRÓZNIENIE DLA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna po raz siódmy ogłosiła konkurs na „Najlepszy produkt turystyczny województwa lubelskiego 2009„ w związku z czym nasza Gmina w terminie do 30 lipca zgłosiła produkt turystyczny pod nazwą „Edukacja regionalna i przyrodnicza w Krainie Rumianku”.$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;W dniu 7 września 2009r w Trybunale Koronnym w Lublinie zostały ogłoszone wyniki tego konkursu, a zgłoszony przez nas produkt otrzymał wyróżnienie. Wyróżnienie odebrali Wójt Gminy Krzysztof Chilczuk i Sekretarz Gminy Jolanta Burzec. Tym samym znaleźliśmy się w gronie bardzo zacnych instytucji i organizacji, które zgłaszały swoje produkty.
Jest to kolejna nagroda w tej dziedzinie, co potwierdza tylko nasze dobre kierunki działań, a mianowicie wykorzystanie bogactwa kulturowego i przyrodniczego gminy Podedwórze do stworzenia kompleksowego produktu turystycznego opartego o turystykę aktywną, ekoturystykę, turystykę edukacyjną i dziedzictwo kulturowe tej części Polesia Lubelskiego.
Należy poza innymi kierunkami działań w tej właśnie dziedzinie upatrywać dalszego rozwoju naszej gminy.
Uroczystego wręczenia nagród i dyplomów dokonała Kapituła oceniające zgłoszone produkty, której przewodniczył Piotr Franaszek Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, a jednocześnie pełniący obowiązki Dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;$nbsp;Organizatorem produktu jest Stowarzyszenie na rzecz aktywizacji mieszkańców Polesia Lubelskiego, które przygotowało kartę zgłoszenia.